مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۶
۰ نفر

گروه شهری: کرایه تاکسی‌های تهران در روزهای آخر اسفندماه و روزهای آغازین فروردین هر سال، از نرخ‌های مصوب شورای شهر پیروی نمی‌کند و بیشتر تاکسی‌ها به صورت خودسرانه نسبت به افزایش کرایه اقدام می‌کنند.

هرچند شورای شهر تهران در روزهای اسفندماه نرخ جدید کرایه تاکسی‌ها را مشخص کرد، اما این نرخ به تاکسی‌ها ابلاغ نشده است و رانندگان تاکسی نیز اقدام به افزایش کرایه تاکسی در برخی از خطوط کرده‌اند.

سخنگوی شورای شهر تهران و مدیر عامل سازمان تاکسیرانی اعلام کردند: رانندگان تاکسی تا صدور ابلاغ سازمان تاکسیرانی تهران حق افزایش نرخ را ندارند.

هرچند به زعم مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با رانندگانی که به طور خودسر تصمیم به افزایش نرخ گرفته‌اند برخورد شده، اما برخی از خطوط و تاکسی‌های گردشی به رغم تاکید سازمان تاکسیرانی و شورای شهر تهران اقدام به افزایش نرخ کرده‌اند که این امر موجب نارضایتی شهروندان شده‌است.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر با اعلام اینکه هر مصوبه شورا 15 روز پس از تصویب به دفتر شهردار ابلاغ می‌شود، به همشهری گفت: شورای شهر نرخ کرایه‌های تاکسی را در سال گذشته مشخص کرد و توسط رسانه‌ها نیز نرخ‌ها اعلام شد و سازمان تاکسیرانی نیز این نرخ‌ها را در زمان قانونی به تاکسی‌های تهران ابلاغ خواهد کرد.

خسرو دانشجو با اشاره به افزایش خودسرانه نرخ‌ کرایه تاکسی‌ها گفت: هیچ راننده تاکسی حق ندارد، قبل از ابلاغ مصوبه شورای شهر توسط سازمان تاکسیرانی، کرایه‌ها را افزایش دهد و از همه رانندگان محترم خواهشمندیم تا قبل از ابلاغ مصوبه شورای شهر از افزایش نرخ خودداری کنند.

از سویی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران نیز با اعلام اینکه ظرف روزهای آینده و پس از طی مراحل اداری نرخ‌های جدید تاکسی‌های تهران ابلاغ می‌شود، به خبرنگار ما گفت: متاسفانه در برخی موارد ما شاهد افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی توسط رانندگان بودیم که سازمان تاکسیرانی با متخلفان برخورد کرد.

حسین تیموری به طرح شکایت از سوی شهروندان اشاره کرد و افزود: در روزهای گذشته 42 مورد شکایت از سوی مردم طرح شد که سازمان تاکسیرانی با متخلفان برخورد کرد.

دربست ممنوع

شورای شهر تهران بارها از اقدام تاکسی‌ها برای جابه‌جایی مسافران به صورت دربستی هشدار داده بود که در روزهای پایانی سال گذشته این ماجرا به اوج رسید و برخی تاکسی‌های پایتخت به صورت دربستی اقدام به جابه‌جایی مسافر کردند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در این باره گفت: هرچند در روزهای پایانی سال گذشته برخی رانندگان اقدام به سوار کردن مسافران دربستی کردند اما این امر عمومیت نداشت و با تعدادی از متخلفان نیز به صورت جدی برخورد شد.

تیموری به ایجاد گشت‌های سازمان تاکسیرانی در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و افزود: در روزهای پایانی سال گذشته نظارت ویژه بر عملکرد تاکسی‌ها صورت گرفت و با بیش از 115 مورد تخلف نیز  برخورد شدید شد.

وی اظهار داشت: عموما تاکسی‌های گردشی اقدام به سوار کردن مسافران دربستی می‌کردند و هیچ تخلفی از تاکسی‌های خطی مشاهده نشده است.

مدیر عامل ایمان تاکسی نیز در این باره  به همشهری گفت: گرایش تاکسی‌ها به دربستی سوار کردن، معضلی است که از گذشته‌های دور در سامانه حمل و نقل عمومی تهران به جا مانده است.محمد مهدی مخبری در ادامه افزود: هرچند آمار گرایش تاکسی‌های خصوصی به دربستی سوار کردن کمتر است اما لازم است تا نظارت بیشتری اعمال شود.

وی به تلاش سازمان تاکسیرانی تهران در برخورد با رانندگان متخلف اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سازمان تاکسیرانی اقدام خوبی در این باره انجام داده است و انتظار می‌رود که با پیگیری این اقدامات و تشدید نظارت، این روش نادرست از بین برود.

مخبری به ابلاغ نرخ‌های جدید کرایه‌های تاکسی اشاره کرد و گفت: شورای محترم شهر برای تثبیت نرخ‌ها، هر ساله 5 درصد به کرایه‌های تاکسی‌ها اضافه می‌کند که این مصوبه توسط سازمان تاکسیرانی در هفته‌های آغازین فروردین به اجرا در‌می‌آید. مسلما قبل از ابلاغ رسمی سازمان تاکسیرانی هیچ راننده‌ای حق افزایش نرخ را ندارد و تمامی تاکسی‌های خصوصی نیز باید از آن پیروی کنند.

کد خبر 47538

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز